Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Autor
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dostosowanie społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne a niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Powodzenia szkolne
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 502.)
Bibliogr. s. 179-190.
Zawiera: Rozdział I. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny. 1. Analiza podstawowych pojęć: dostosowanie i niedostosowanie społeczne, powodzenia i niepowodzenia szkolne. 2. Uczeń wobec wymogów gimnazjum. 3. Niedosotosowanie społeczne w literaturze pedagogicznej: objawy niedostosowania społecznego, rodzaje niedostosowania (zahamowanie, zachowanie demonstracyjno-bojowe, krańcowe formy aspołeczności, zachowania niekonsekwentne). Uczeń niedostosowany społecznie. 4. Niepowodzenia szkolne w literaturze pedagoiczno-psychologicznej: przyczyny i fazy niepowodzeń szkolnych.
Zawiera: Rozdział II. Metodologia badań włąsnych. 1. Problematyka badań. 2. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 3. Teren i organizacja badań.
Zawiera: Rozdział III. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle przeprowadzonych badań. 1. Rodzaje niedostosowania społecznego uczniów szkół gimnazjalnych. 2. Objawy niedostosowania badanej młodzieży i warunkujące je czynniki. 3. Uwarunkowania socjokulturowe dzieci niedostosowanych społecznie.
Zawiera: Rozdział IV. Niepowodzenia szkolne uczniów szkół gimnazjalnych. 1. rodzaje niepowodzeń w nauce. 2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych w opinii uczniów i nauczycieli: przyczyny społeczno-ekonomiczne (warunki materialne, praca rodziców, atmosfera domowa, zainteresowania kulturalne rodziców, zainteresowania rodziców nauką swoich dzieci).Przyczyny niepowodzeń w nauce tkwiące w uczniu (stan zdrowia badanych uczniów, motywacja do nauki, postawa wobec szkoły, wagary, uczniowskie plany na przyszłość, czas poświęcany na naukę, zainteresowania gimnazjalistów). Szkolne przyczyny niepowodzeń (liczba uczniów w klasie a niepowodzenia, stosunek nauczyciela do ucznia przejawiający się w sprawiedliwym ich traktowaniu).
Zawiera: Rozdział V. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi. 1. Rodzaj niedostosowania społecznego a skala niepowodzeń w nauce. 2. uwarunkowania biopsychiczne i socjokulturowe dzieci niedostosowanych społecznie z niepowodzeniami szkolnymi. 3. Związek pozycji w klasie ucznia niedostosowanego społecznie i ucznia z niepowodzeniami szkolnymi.
Zawiera: Zakończenie. Wnioski. Postulaty. Wykaz tabel. Wykaz wykresów i schematów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej